~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Monday, November 21, 2011

Apa Pemberian Pertama Mak Mertua Korang Masa Hubby Bawa Korang Jumpa Mak Dia?

mcm kenangan itu bermain2 dalam kepala
gambo ni bukti apa yang aku dapat 
masa first time aku jumpa bakal MIL aku ms tu
actually kitaorg kawan almost 5 tahun baru dia bawa
aku balik jumpa parents dia..
bende ni x di rancang pon.

masa tu aku teman dia g keje kat segamat
then tetiba dia singgah pasaraya Nirwana sgmnt
bgtahu, kita beli buah2 laa ye..
i nak bawa u jumpa mak ayah

masa tu aku cuak serba tak kena..
festime laa senang citer aku nak g jmp mak bapak org nie
aku sendiri pon x pernah bawa dia jumpa parents aku
hahahahha

Gula + susu pekat tin + kuih siput + buah anggur & apple hijau
masa nak balik tu, mak mertua aku bagi satu paper beg
dia kata buat makan2 kat umah
dalam kete aku bukak tgk, banyak bende dia bagi
dah laa masa tu aku dok umah bujang
bukan laa rajin nak guna susu + gula ni
last2 bawa g opis buat wakaf pantry
kalu perasan semuanya manis2 kan.
sbb org tua2 kata, biar hajat yg baik ni
cepat2 jadi.. hehehe

until now kalu kitaorg dok citer ngan MIL
dia selalu cakap.. abg nang ko bawa c.ain tetiba
terkejut mak.. tapi mak bersyukur
sbb seumur hidop a.nang, ni first time dia
bawa balik perempuan untuk kenalkan kat mak.
hehe bila pikir2 balik
'entah apa2 je kitaorg ni'

7 comments:

kay hussin said...

Haa..nak kongsi juga, masa first time jumpa bakal mak mertua, Ummi Ky bawak coklat dan kain batik..Mak Mertua balas denagn kek pandan dan kek buah yang dibuat sendiri..memang sedap..Ummi Kay pun nak share kenangan ni kat my belog la gak..hihihihi...thank youfor sharing ur story nway..semuga berbahagian hendaknye...Amin...

AIN NAZRI said...

Ummi Kay : mood nak menyemarakkan chinta.. hahahaha

Suhaida said...

dh kawin bru g umah mak mentua dulu..kiki..jadi tak de la kenangan nya..=S

rDnA said...

nak share gak first time jumpa MIL bg kain batik and puding.sedappp puding MIL buat..

eKa said...

seb baik la dia bagi tu kan .bt nya dia bagi beras, kunyit, bunga cengkih dan segala jenis ramuan dalam satu bekas.pastu kene asing n masak.ala mcm citer p ramle tu.ha jenuh


eka 1st time jmpa terus merisik.disebabkan kitorang jauh dgn famili masing2, so en somi dgn rakusnya antar tanda terus...booking.mak dia serah bulat2 dlm mencari jodoh...berkenan ke tak ni la bakal menantunya.

mia-ina said...

org lain bf bw ke rumah...tp mia...mia bw diri with my family ke rumah bkl suami ms tu...suami di mesir...berani tak mia?hehe...malu x malu..terjah gak ..akhirnya bw balik berita gembira...mak bkl suami suke pd ku & terjln ukhuwah..itulah hadiah terbaik mengeratkan ukhuwah yg kian lama meragukan diri akan cinta maya yg hmpir rebah tnpa akhiran

InaAchik said...

AKU 1ST TIME JUMPA BAWAK DIRI JER... PASTU NYAMAR AS KAWAN ADIK ACHIK. SGT KAMPUNG KAMI NI... :P