~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Wednesday, June 8, 2011

Lepas Kakak... Giliran Adik plak

aku rasa aku baru jerk buat entry tuk Kakak
kucing aku yang mati tuh..
and today.. aku buat entry tuk adik plak..
semalam adik mati..

tinggalkan aku n ensik somi..
kurang sekor dalam family kucing aku..
adik nie bagi aku special..
dan paling aku n suami syg..

sbb dia beza bulu dengan abg n kakak..
sangat rajin tolong en somi berkebun..
rajin tolong cuci kete..
rajin tolong lap kete..
apa yang kita buat.. dia laju jerk nak tolong..

aku mesti rindu keletah dia pas nie..
sgt rindu.. even laki aku pon terasa dia takde nie..


cara adik mati sama dgn kakak..
bila dia rasa dah nazak..
dia masuk kandang sendiri...
dan baring diam2..
kita ingat dia nak tdo... tapi rupa2nya
dia menghembuskan nafasnya yang terakhir..

kalau dulu kakak mati.. adik n abg teman duduk dpn sangkar..
masa nie sedey tgk depa 3 ekor..
tapi semalam.. en somi kata..
adik mati.. abg dok depan sangkar diam2..
tengok aje adik dalam sangkar..
sedey kan... kasih sayang depa asik beradik..

skrg aku cuma ada sekor je tgal..
dan apa yang leh aku cakap..
aku tak tahu abg leh bertahan ke tak..
punca kematian aku x tahu..
pagi tadi dia teman en somi..
main2 .. manja2..
alih2 petang dah takde..




aku redha bila kucing2 takde..
sbb aku dah mintak kat Allah..
aku tak sanggup nak bagi org @ buang kucing2 nie
tapi bila tengok dia org sakit aku sedey sgt..
jadi hati aku berkata2..
amek lah dia Ya Allah...
andai itu yang terbaik buat dia..

*aku pon dah menyampah kat org2
yang dtg umah aku.. then suruh aku
buang kucing2 nie.. sbb dia kat aku
pregnant.. nnt ada jangkitan..
kucing2 nie takde salah pon dgn aku..
walau kdg2 aku meluat pada org yang berkata2 tuh..
lebih baik mereka pergi satu persatu..*



1 comment:

S-a-B-r-I-n-A said...

Ira,

Sabar jelaa... akak ni dari dulu bukan family je pressure suruh buang kucing2 tu... kat office pun sama jek.. siap kasi cerita macam2.. fine laa.. kalau hang benci kucing, lantak laa kan..

kucing tu makhluk Allah jugak.. like I said before, kiter dah kutip dia, dah kasi dia harapan, dia dah percaya kat kiter, tiba2 kiter nak campak dia ke mana2 ntah..

Dah laa Ira, biarlah diaorang nak kata apa.. akak tak pernah ambik pusing pun dgn kata2 orang ni..

Let kakak n adik rest in peace..