~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Thursday, June 9, 2011

Bila Mulut Org Tak Abes2 Bertanya

baru lepas BW..
ada beberapa entry yang kesnya agak sama
cuma cara penulisan lain ler..
hehehhe.. so aku nak share citer

dapat anak lambat..
tu termasuk aku laa kan..
aku nie bukan kemarok main atas katil hari2..
jadi tidakler dapat nak emrasa bunting pelamin kan..
(even yang bunting pelamin pon takde laa main hari2)
dah Allah nak bg dia rezeki cepat kan..

setahun lebih baru dapat anakk..
seb baek dapat.. kalau tak..
aku kesian kat manusia2 yang x reti
paham qada dan qadar nie..
asyik tanya soklan2 cepumas..

"dah ada isi?"
"bila lagi nak ada anak?"
"apsal tak beranak2 nie?"
"merancang ker??"

cuba tanya pada org2 yang senasib ngan aku..
mesti dapat soklan nie kan..
hahaha... betol kan... baik angguk ajerk..
sebenarnya manusia nie terlebih caring
atau dalam erti kata lain..
nak beramas mesra ngan kita..
sampai tak tahu nak tanya soklan apa..

dulu aku dah ada jawapan standard..
yang aku rasa korang pon leh guna..
bila org tanya " dah ada isi ke?"
aku jawab.. "dah.. aku ngandung 3 bulan nie"
*sila jawab dgn confident dan yakin*
pastu senyum ler.. sekurg2nya jawapan aku tadi
leh matikan soklan org kan..

tak pon dulu aku selalu jawab..
"ish mestilah dah.. ngandung kembar 3 nie.."
nie pon faveret jawapan aku nie..
dan yang bestnya...
laki aku yer jawapan pon sama jerk ngan aku..

ye laa laki aku mesti menangkan aku kan..
jawapan nie not only applicable pada kengkawan..
malah org2 tua.. pakcik makcik.. atok nenek..
semua akan kami bagi jawapan yang sama..
*laki bini nie mmg wel wel sikit.. hahaha*

so kalu korang berani.. sila jawab dgn jawapan nie
dan BE POSITIVE...
*kata2 kita kan satu doa.. kalu berpuluh2 kali kita jawab..
mana laa tahu Allah makbulkan doa kita..
Allah tak kejam.. dia akan tunaikan kalu kita berusaha..

toksah kita stress dgn soklan2 org..
tapi kita stresskan org2 yang bertanya soklan tuh..

ok kawan2 ???!!!

be positive dan yakinn


9 comments:

qaseh johanna said...

wahhhh...!! pndai cikgu ain ni mengajar ye...hihi

AkUiStInI3 said...

kak ain lalink - hehehe.btul jugak kan. kalo lah 40 kali orang tnya dah ada ke x then kita pun jwp org tu 40 kali dengan jawapan "dah,,mengandung 3 bulan. InsyaALLAH makbul jugak kata2 kita tu skiranya diizinkan Allah. kan kata2 tu pun doa..hehe.x sbar nak ditanya dan menjawab soalan mcm ni.hehehe..

thanks kak ain lalink. very appreciate it..

p/s: habis tu, nak ngaku ke x pas dah ckp camtu?? nnt dia ingt btul2 lak kita mengandung>? hehehe

AIN NAZRI said...

MEME : SESEKALI KITA PENTINGKAN HATI KITA.. JGN BAGI ORG LUKAINYA..

TINIE : KEEP IT.. KALU BULAN DEPAN JUMPA DIA.. DAN DIA TANYA LAGIK.. DAN MASA TU MMG BELOM PREGGY.. STILL JAWAB.. ISH 3 BULAN NIE.. BIAR DIA INGAT BETOL2.. SENANG CITER.. NNT DIA TAK TANYA BANYAK2..

AlinNilsa said...

alahai ain biasalah mulut orang...tak boleh nak tutupkan pun...so lantaklah dorang nak cakap apa pun....dorang tu bukan tau apa pun....

Chahaya Mimpi said...

dah biasa soklan2 terjah ni...so dah lali...sib baik aku artis...hahahha

mimie1678 said...

ain: akk pun tgh mengalami mcm ko nie hah... padahal ada anak 1... sbb anak akk dh 7 tahun kan... ada yg ckp alahai, sian anak nie tkda kawan... mak dia takmo bg anak... merancang la tue... nak jer akk ckp paler hotak ko... aku ada masalah ko tau apa.... ada satu makcik hb akk dtg umah.. masa tue akk betul2 sebelah dia.. boleh dia ckp anak makcik kawan lg lambat pun dah 2 anak... ko tau akk ckp apa... baguslah tue, jgn reramai sgt kang tak terjaga... then akk terus bgn... tercangak2 dia... hahahaha... uishhh... panjangler pulak akk komen nie haaaa....

S-a-B-r-I-n-A said...

haaa setuju dgn mimie tu... masalahnya, soalan susulan takkan habis... masa anak dara, dok tanya bila nak kawin, bila kawin tanya lak bila nak ada baby.. dah ada sorang, tanya lak bila nak tambah lagi satu... so buat bodoh jelaa

Ema Mokzima said...

hmmmm setuju sgt dgn ain.. pas ni ema nk guna gak la jwpan mcm ain...hehehhe... pening dh nk jwb pe dgn org nie kalau tya bab baby.... hmmm tq ain bg idea...

Mama Gee said...

camtu ek...bagus gak idea ni..lebih baik bg jawapan positif mcm tu utk matikan org dr terus bertanya kan..