~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Saturday, August 27, 2011

Uri @ Plasenta = Bilangan Anak


Pernah tak korang semua dengar
dari uri @ plasenta anak kita yang pertama
kita leh tahu bilangan anak yang kita akan dapat
*ni menurut cakap org tua2 laa

'Auf masa lahir urinya lambat tanam..
hari ke 4 baru di tanam di kampung belah ayah
yelaa org pesan kalu nak tanam uri nie
biarlah di tempat yang kekal..

since ibu ngan ayah dok umah sewa yang takde tanah..
jadi kirimlah uri ni di tanam kat kampung
dalam masa 4 hari ni, 'Auf amat sensitif sejuk..
menggigil2 badan menahan sejuk..
yelaa urinya di letak dalam freezer..
*bunyi mcm pelik kan.. tapi benar..*
malam2 pon 'Auf merengek2..
tak lena tdo..

tapi lepas uri 'Auf di tanam..
lena terus tdo 'Auf sampai ibu pon turut terbabas lena.. hehe
oo lari topik lak..
ibu nak citer yang dari uri tu,
kita leh tengok bilangan anak yang 'mungkin' kita dapat

ayah kata, ada mcm biji2 ketul2 kat tali uri tu..
dan masa 'Auf hari ke 7
ayah dtg dekat ibu dan dia kuar statement
"I rasa anak kita 'Auf sorang je syg"
masa nie ibu sangat sentap..
"Nape u cakap mcm tu?"
ayah jawab "2-3 kali i check dan cari.. tapi x jumpa ketul2 pon.. papa dengan abah pon cari jugak"
ibu diam.. sedih plak hati nie..
"xpelah cyg kalu anak kita sorg je.. mungkin kita mampu jaga sorang je anak.. Allah tahu yang terbaik kan.."
masa nie.. tengok muka 'Auf sedih sangat..
ye laa 'Auf will be anak tunggal..
xde adik beradik.. tapi xpelah..
mungkin ada hikmah semuanya..

Ibu doakan yang terbaik buat 'Auf..
niat hati ibu dulu nak 5 org anak..
nak cukupkan kuato medical company ibu.. hehe
tapi kalau rezeki yang Allah bagi sekadar 'Auf sorang
ibu redha sayang.. mungkin ini yang terbaik buat ibu

ibu tetap cayang kamu 'Auf


6 comments:

Diyana said...

selamat hari raya ain!

jangan susah hati psl BF tu..awal lg ni, just positifkan fikiran.emosi sangat2 mempengaruhi produktiviti susu.

insya allah, berkat usaha ain..nanti lama2 keluar byk susu badan utk 'Auf..;)

Diyana said...

hmm psl bintik2 pd uri tu 1st time akak dengar..iye eh?tak check la plak uri anak sulung dulu..;)

filanastasia said...

ni lagik satu.. terima jek apa ketentuan Allah.. apa yg Allah tulis, kiter manusia tak akan pernah terjangka.. mungkin yer 'Auf penjaga tunggal kamo berdua, mungkin juga Allah akan bagi lagik peneman 'Auf.. so chill yer.. doa n berusaha..

sekurang-kurang kamu sudah ader 'Auf, aku bayang2 seperti 'Auf pun takde... mgkn hanya mampo duduk dirumah org tua...

mimie1678 said...

alahai... agaknyer YN pun dulu mcm tue... uhuhu... tp hb akk tak tgk pun... tak tahu kekdahnyer.... takperlah ain... kita redha yer :D

Leeda said...

jgn pegang sgt kepercayaan tu.nnt akan membataskan usaha kita dan membuatkan kita tidak yakin dgn keagungan Ilahi..kalu ade rezeki, ade la tu adik2 Auf..InsyaAllah...

Hajar Marzuki said...

aku penah dgr tu...
mak aku penah cerita..
uri masa mak lahirkan aku pn mcm uri 'Auf jugak.. makin kuat la mak aku percaya nak plak sampai aku dh masuk skolah rendah pn, aku xde adik lg... tp, tuhan tu maha kaya..masa aku darjah dua ke tiga eyh...x igt plak, mak aku preknan anak no.2... pas stahun, preknen no 3, pas stahun, prekanan yg no.4... so, total 4 org la anak maka ayah aku...

so, bijik2 kt uri tu, mungkin kebetulan..mungkin laaaaaa....

tp, bagus jgk.. kalau kau rasa anak kau akan sorg je, maybe kau akan appreciate 'Auf lebih..tp jgn manjakan lebih2 ye.. bahaya...