~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Saturday, October 30, 2010

Apa Puncanya

Pernah ke kita terfikir.. bahawa sesuatu masalah itu ada puncanya..
acapkali kita memikirkan apa puncanya..
adakah kerana ia atau dia atau itu atau ini..
dan......
pernahkah kita soalkan kembali.. dan bertanya sama hati..
adakah puncanya adalah AKU..
ya diri kalian sendiri...

hari nie aku belajar sesuatu...
dari dulu aku bertanya pada Allah..
apa puncanya.. kat mana silapnya..
namun skrg aku tahu jawapannya..
akulah punca kesusahan itu..
akulah punca kegagalan itu..
akulah punca segala galanya...

terima kasih kerana berterus terang..
memang aku selalu mahu org sekeliling
berterus terang... dan hari ini..
dia berterus terang... aku tahu.. niatnya baik..
kenyataan bahawa dia di uji kerana aku..
dia tak berjaya kerana aku..
dia tak boleh terus melangkah kerana aku..
pernyataan yang sangat jujur bagi ku..
tapi kenyataan itu juga bagai pedang ninja menghiris hati ku..

aku redha.. aku terima walau pahit...
diam sebentar

No comments: