~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Saturday, March 26, 2011

Trilogi AinNazri's Baby - Part 6

ok ok kali nie citer pasal ubat2
yang aku kena amek masa pregnant nie
Folic Asid tu termasuklaa tapi aku x amek plak gambonya..

nie namanya glucophage.. tuk mengawal gula dalam darah aku..
supaya bacaan aku x tinggi.. ye laa bahaya kalu tinggi
doktor kata kalau gula tggi dalam darah kita
akan effect kat baby.. which baby akan try
to produce insulin sendiri and badan dia akan membesar
lebih dari biasa.. sooo kesian kan kat baby.
nie kena makan 3 kali sehari
*setakat arini baby ain masih membesar mengikut ukurannya
tak terlebih dan tak terkurang.. ngam ngam ho

yang nie plak.. aku kena makan tuk 3 bulan pertama
dari ari pertama aku tahu aku pregnant
doktor kata tuk bagi baby develop dan stabilkan hormoon aku
ye laa si gemok ain nie kan.. ada peluang yg besar tuk gugur
jadi doktor tak moh ia terjadi.. so kenalah makan..
sebiji sehari..

masuk second trimester kena makan ini plak..
penuh vitamin lengkap tuk ibu dan baby..
sebiji sehari..

nie plak calcium.. sehari sebijik..
kena makan penting sgt2.. tapi aku nie kang kurang calcium
sbb x suka minum susu.. jadi dietitian suruh aku replace ngan something yg
high calcium gak..