~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Friday, July 15, 2011

Nak BerEmosi Plak Hari Ni

arini aku rasa aku nak beremosi
buleh ke tak buleh ke
aku x kesah.. saja nak latih minda agar kuat
pelik kan bunyinya.. huhuhu

aku mmg jenis yang cari kekuatan dari minda..
bukan dari hati atau jiwa...
aku kena fikirkan sesuatu tu..
set kan dalam minda.. dan nanges2 sukahati
dan kekuatan akan datang selepas itu..

aku ada pada satu luahan perasaan
dari mana aku x sure.. majalah apa tah
kisahnya pasal.. 'kehilangan org tersayang'
dalam cerita tu dia kehilangan anak..

dan skrg otak aku menjana kekuatan
bila aku kehilangan org tersyg "suami"
otak aku mengenerate apa jadi kat aku
bergelar janda di usia muda...
sekuat mana kah aku tuk terus melangkah
sekuat mana kah aku menerima perkhabaran
yang suami ku takkan ada di sisi aku selama2nya

air mata tak henti2 mengalir bila aku mula berfikir
tersedu sedan bila aku tak henti2 menangis
apa jadi pada aku bila tiada suami..
apa jadi pada anak yang tgh aku kandung kan..
siapa yang nak mengazan/ iqamatkan dia setelah lahir
siapa yang nak teman aku ke LR nanti
siapa nak tolong picit2 kan aku masa aku lenguh badan
siapa nak peluk aku sepanjang malam sbb x lena tdo..

sesungguhnya minda otak aku betol2 tepu memikirkannya
tapi aku perlu pikir segala kemungkinan..
kerana aku takut kalu Allah uji aku dengan ujian ini
sbb aku tak bersedia.. aku tak kuat..

*meniti hari tanpa mu di sisi adalah sesuatu yang sukar
walau dulu sebelom kita menjadi halal, kau selalu mengajarku
untuk berdiri di kaki sendiri.. bukan aku tak kuat..
cuma aku tak bersedia untuk itu....


3 comments:

Mia-Ina said...

mungkinkah kte perlu bersedia dgn takdir-Nya andai itu yg sudah tertulis...??? muhasabah diri ku semula

qaseh johanna said...

berat tajuk pn. Ain pg ni ye..hihi


***kalau sampai masa baru pikir apa tindakan kita boleh x..?sbb skang ni xnmpk bayang la..mdh2an dijauhkan wat sementara waktu...

Hajar Marzuki said...

sesungguhnya perkara itu adalah sukar..aku x pernah rasa, mintak di jauhkan dari segala kemungkinan walaupun, suatu hari nnt, kite sume akan "pergi".. cuma xtahu sape yg perg dulu...

tp the vibration of kehilangan suami ni, aku dpt rasa lepas mati nya sham ongge.. sahabat aku n suami aku.. aku tgk sndiri keadaan K.zana.. sampai aku sndiri pn pikir, kalau perkara tu jd kt husband aku, mampu ke aku utk tabah mcm k.zana...

walau mcmana tabah kita tgk seseorg tu, dlm hati dia, sunyi dia, hanya Allah yg tahu.. betul x??

err..ape yg aku rapu kn ini.. ini sume gara2 cornflakes pedas kau tu.. heheheheh