~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Thursday, July 21, 2011

Bila aku Meng'BUZZ' orang

semalam aku FIRE makcik aku
dengan ayat yang kejam kat FB..
alkesahnya makcik aku nie sibuk nak koros..
dia takdelah gemok mana..
dia bukan segemok aku ye..

cuma agak tembun laaa..
aku ada 2 makcik yang muda remaja
1 tu umur 30 (still single - semoga Allah pertemukan jodoh terbaik buat dia)
1 lagi tu umur 29 kalu x silap aku (dah kawen 1thn ++ dan xde anak lagik)

aku lah anak buah yang melangkah bendul dia org
ekekeke.. nak wat camner aku lagik gatal dr diaorg
dan insyaAllah kelahiran baby tecik kat peyor aku ni
bakal menyebabkan mereka bergelar NENEK muda

aku geram kat 2 makcik nie SBB
berpoyo2 nak diet.. tapi cakap aje laa
buatnya tak sungguh2...
kalu berdua nie jumpa.. makan ikut dan ajerk..
nie tak jumpa selalu pon depa dok makan banyak ajerk

ada yang makan roti canai 2 ketol..
ada yang makan pizza sebesau..
ish ish ish.. dasat dasat
kalau aku ada dekat ngan diaorg
mmg aku picit2 hidong diaorg

aku nie suka kalau org nak diet nak kurus..
dan aku suka memfire diaorg kalu dok tayang
gambo makanan yang entah apa2..
yang berlemak dan mengemokkan
aku nie pensupport penuh smgt

jadi kalu terkena maki ke perli pedas aku
sila jgn kecik hati...
aku rasa kalau korg nak diet
korg kena dapat trainer yang kejam
supaya korang akan berpegang teguh
pada impian yang satu..

*teringat biggest loser.. Jillian tu ala2 kejam kan..
tapi team dia hilang banyak kilo..
aku before get pregnant pon dapat trainer kejam mcm Jillian
dia treat aku ikut cara Jillian..
mmg takdelah lost banyak KG..
tapi aku get pregnant... besar kan hikmahnya..

mcm org tua2 kata..
sakit2 dahulu.. senang2 kemudian..
tu sbb aku pon x caya aku pregnant
sbb aku get pregnant tanpa period .
kuasa Allah kan..
sbb dia tahu usaha keras yang kita lakukan
dan dia yang layak memberi ganjaran.

buat kengkawan yang nak diet
sila laa melawan dgn sepenuh hati..
dan yakin Allah akan mengkabulkan doa kalian..
kalu sebulan tak berjaya.. teruskan ke bulan ke 2..
tak berjaya.. teruskan lagik..
NEVER GIVE UP

3 comments:

Suhaida said...

hehe..comel je ain ni..hehehe..ok2..nak diet pas bersalin!dan su tak tunjuk apa su makan nanti..hahahaha..

su hope satu je..tak kurus mcm masa su form 1 pun..at least su dapat pakai balik baju2 lama..hehehe

Unknown said...

pergh fire ain dah mai...so, pd yg berdiet...jgn hangat tahi ayam je...ckp nk diet, mkn lebih2x..camne nk capai target..ni nsht mia gak

filanastasia said...

hahahah... terima kasih sebab fire kak d... i likee.. dan sekarang memeang kena bersungguh sebab doctor dah warning.. adeiii..

and thanx for the doa.. amin..

bab panggil nenek tu tak mo la.. i nak bb tecik tu panggil i NANA.. (mcm nicky westlife panggil nenek dier) baru kehhlasss.. hahahh