~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Tuesday, April 26, 2011

sakit?? saper yang nak...

cuba tanya pada diri sendiri
korang nak sakit tak??
mungkin yang dah selalu sihat
dia rasa nak sakit sekali sekala

tapi buat yang selalu sakit..
saban hari berdoa agar sentiasa sihat
mahu menikmati nikmat hidop Allah nie
dengan sebaik yang mungkin

sejak ngandung, aku akui aku x teruk alahan
semuanya mudah.. aku cerdas dan cergas..
tapi Allah uji aku cara lain..
cara yang aku rasa sangat mencabar

sejak kandungan masuk 4 bulan 1/2
doktor suruh aku monitor blood sugar..
sbb aku kan gemok.. jadi risiko tu ada
bacaan gula aku maintain.. 5-6-7

tapi bila baby makin besar
doktor suruh aku jaga elok2
kawal blood sugar betol2
demi baby aku..

yes.. cakap apa saja pasal baby..
aku akan kata yes i do..
suruh terjon bangunan je aku tak buat
sbb kang aku mati.. baby aku pon sama ler..

akhirnya.. doktor suruh aku guna insulin..
for those yg x tahu apa tu insulin..
tuk kencing manis.. then ubat tu kena cucuk perot..
hahaha cucuk perot ok.. aku sgt takot

tapi demi baby kan.. i'll do everything
*baby.. mak kamu nie sgt beria2 bila cerita bab kamu*
masa mula2 nak cucuk mmg rasa seram nak mampus..
tapi skrg tanpa tgk pon perot, ibu dah boleh main cucuk2 ajerk

ibu kena rajin cucuk.. 4x sehari..
ibu cuba untuk x pernah miss walau sekali
doktor kata kalau diabetis
berkemungkinan baby akan besar 3kg up up up sampai ada kes sampai 5kg

tidak tidak.. ibu x leh biarkan.. ibu tak rela ok.. baby
sebenarnya ibu mahu lahirkan kamu secara normal
bukan secara belah perot ye baby..
ibu tak sanggup nak belah perot sebenarnya..
ibu penakot ok.. (unless terdesak)

tapi selagi ibu leh kawal dan maintain..
ibu akan buat.. tuk kebaikan kamu jugak..
maaf lah ibu buat kamu susah dalam perot nie..
saper yang nak sakit.. ibu pon x nak sakit ...

3 comments:

Unknown said...

semoga akak dikuatkan smgt hendaknya demi baby & diri ya

Shu @ Mrs. Hamid said...

Demi baby, apa2 pun kita sanggup buat kan?

"Allahuma yassir, wala tu 'assir ya kareem" - Ya tuhan permudahkn lah urusan kami

Rosie Rose said...

tu dia kan... demi si kecik yg tersayang... demi suami... semua pun kita sanggup buat dan lalui. mudah2an dipermudahkan segala urusan kite... ameen! :)