~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Friday, April 1, 2011

Ngidam ??!

beberapa hari lepas
baca paper metro ada kes
pasal ibu ngidam kena belasah kan..
sgt takot kan..

yelaa bila ngandong nie
perangai tetiba bertukar..
suka mendesak.. suka meminta..
mungkin ada yg sengaja buat perangai..
tapi ada juga yg di luar kawalan..

alhamdulilah... aku xde laa ngidam ngarut2
semuanya biasa2.. malah aku rs mcm xde rs mengidam pon
sbb aku makan semua ajerk.. dan semua biasa2..
makanan yg aku makan sebelom ngandung

yg pelik mengidam itu adalah encik suami ku
tak pernah2 dia makan roti canai...
alih2 dia mintak nak makan roti canai..
aku tengok pon naik pelik.. heh heh

dulu2 tak suka sgt makan tapai..
skrg nie dia dok ngidam tapai ubi plak..
susah nak cari tapai ubi nie..
dah seminggu aku cari tapi xde plak jumpa..
tengoklah nanti aku jalan2 ke pasar tani..

selalunya ibu ngandung nie cepat letih..
tapi aku rasa.. aku sgt ok..
tidak laa melepek keletihan..
tapi encik suami sgt kesian..

lately nie aku tgk dia cepat letih..
even dia yg hantar aku pergi balik keje
sbb dia tak nak aku letih memandu dalam jem
tapi aku pon kesian kat dia jugak

pastu bila sesak2 jem.. dia nak beraircond
sesak napas rasanya..
tapi ayat dia mengatakan "baby kita sesak napas"
cehh.. baby tu ok je dok dalam perot nie
idaklaa panas dan sesak napas rasanya

uish.. mcm2 kan time ngandung nie..

3 comments:

Mama Gee said...

ngidam pun takleh ikutkan sgt...kalo pelik sampai memudaratkan kesihatan..kenalah bawak beristighfar byk2....
dh kalo ngidam nk makan kari unta...jenuhlah suami nk pi cari..hehee

tapai ubi susah skit...kalo tapai pulut ade je kat bawah opis mama nih..

AkUiStInI3 said...

kak ain..

kesian jugak kan bila husband pulak yg mengidam,,yg dpt alahan..hehe..

atiey azha said...

haha . pernah dengar ni . si isteri tak mengidam mana . yang si suami lebih2 . hehe