~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Monday, April 12, 2010

Impian Semua Orang


holaaa hoooo... well citer pasal impian plak hari nie..
actually aku ada terbaca satu blog nie..
orgnya pon aku tak kenal hehehe saja blog hoping ke walking ek..
apa2 je laaa...

dalam blog nie aku baca article about wife n husband
yang rasa sgt depressss sbb tak dapat melaksanakan impian dia.
masing2 mcm tak bersemangat nak teruskan idop.
well tak salah org ada impian.. dan tak salah kalau dia kecewa
sbb impian dia tak tercapai.. TETAPI
pernah tak kita kaji kenapa impian kita tak tercapai??
let say lah aku letak myself as example ok..
kang citer pasal org lain, ada yang terasa kot..
ish ish ish... tapi citer aku nie aku tahu
semua org akan terasa...
dalam dunia nie semua manusia ada perasaan..
perasaan untuk memiliki baby itu normal.. tapi dah kahwin berbulan bulan.. still tak dapat jugak..
ada tak kita tertanya kenapa tak dapat lagik...
jawapan standard aku... "Belum Ada Rezeki Lagik"
tapi adakah kita hanya bersandar pada hakikat itu aje??
ada tak kita usaha... YA.. usaha..
jumpa doktor, g urut, g brubat tradisional..
sekiranya segala jenis jalan mak nenek kita dah buat..
dan still tak berjaya.. barulah kita leh cakap..
belum ada rezeki lagik...
jgn plak kita takde usaha apa2 alih2 kita menyalahkan takdir ALLAH
sbb ALLAH tahu apa yang terbaik buat kita..

contohnya mcm aku nie.. semua org tahu aku nie GEMUK..

sbb aku gemuklah aku tak leh nak ngandung..

tu sbb aku berusaha..sgt sgt berusaha..

mengurangkan berat badan.. supaya aku leh dapat
banyak banyak zuriat.. yang soleh dan solehah..

tak sabar nak tunggu berita gembira.. so buat yang tgh mengharap mcm aku jugak..
silakan berusaha...

apa2 pon aku tahu
GEMUK ITU HODOHHHHHH
jadi aku nak koros... nak nampak chantek..
bila bergandingan ngan suami ku terchenta...
ameen..


2 comments:

S u H a I d A said...

alahai ain..sdh je baca..takpe..masing2 ada masalah kehidupan sendiri kan..sabar ye..kkdg banyak faktor lain sbnrnya..

AIN NAZRI said...

sue>alaa dah biasa dah.. hehe cabaran hidup kan kan