~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Friday, September 7, 2012

'Auf dan Car

ok ok.. entry tertangguh lagik
baru perasan yang aku lupa publish..
kan aritu aku ada post kan gambo ni kan
mata Auf bersinar2 plak dlm gambo ni..
 sempena besday Auf aku n en somi
gunakan duit tabung kitaorg belikan dia kete ni
walau kete ni x chantek.. tapi ok lah bagi aku..
sbb memenuhi kriteria yang aku nak..
antaranya:
1) Mesti  berat.. as long as Auf xleh terbalikkan kereta tu then its ok.. kalau di leh terbalikkan kete tu, memang aku xleh beli.. aritu kat kedai test bagi dia main mini cooper yg mainan car tu, dia dok dalam tu kejap pastu dia kuar sendiri, pegang2 tayar dan sekelip mata dia terbalikkan mini cooper mainan tuh.. isk isk terspeechless plak aku tgk... terus reject nak beli tuh

2) Harga below 300.. since ibu ayah Auf ni sgt berbudget orgnya.. jadi kalau mahal sgt mmg x mampu ler.. masa dok survey2 tu aku berkenan sgt kat 4x4 mainan tu. mmg smart nampak ganas n teguh.. tapi harga dok nego2 paling murah pon 480.. over budget daaaa... kete Auf yg ni murah jerk hanya 260. sgt memenuhi budget. siap dapat bateri spare lagik. kot2 nak bawa main kat luar yg x de plug nak charge

3) mesti besar laaa... walau pon Auf ni cinonet halus je orgnya.. tapi aku nak kete ni biar nampak besar.. leh laa dia main lama sikit.. sampai umur baper2 tahun.. biar sampai jemu.. jadi idaklah ketagih nak naik kete2 ni kalu kat shoping mall tuh..

dan budak kecik ni sgt excited dgn kete dia.. sampai raya aritu aku bawa balik kampung since kat kampung bukan ada mainan kan.. kang kalu dia bosan aku plak letih mengejar dia naik turun tangga kat umah kampung tuh..

meh layan aksi dia 1st day dapat kete ni.. main kat umah..

ni aksi menolak kereta ye kengkawan.. nak kuat leh buat mcm Auf

adeh gambo terbaik.. malas nak betolkan.. ni pon aksi menolak tapi dari sisi tepi

*gambo terbalik* ni aksi masukkan diri dalam kereta sendiri tanpa bantuan

berjaya masuk satu kaki

done. duduk molek2 ye kengkawan

bosan duk atas sit, dia dok bawah sit plak..

bosan dok dalam.. ni kuar dari kete sendiri laa ye.. ibu mmg malas nak layan kuar masuk ni

sambil kuar kete sempat dia cilok remote kete tu tuk di bawa kuar

sebelah tgn pegang remote sebelah laki pegang stereng.. bergaya kan saya.. hehehe *kalu jatuh tu mahu melalak kaw2 ni

since kaki sangkut sebelah kat dalam.. dia letak dulu remote n kuarkan kaki dulu..

dah kuar baru kutip balik remote yer balik..

Auf x pandai tekan remote jadi dia dok tolak lagi kete tuh sampai depan pintu..

see.. kan aku dah kata Auf ni memang minat tayar.. kalau kete ni ringan.. lepas dia tgk tayar, dia mesti akan terbalikkan kete..

muka eksyen dapat kete
apa ajerk budak ni explore..

nak panjat2 plak.. ingat ni playground ke nak oiii

ni cubaan memanjat sebenarnya.. mula2 pelok kete.. pastuuuuu

tadaaaa.... terus jadikan kete sebagai tempat main panjat2.. tanpa rasa bersalah
 

4 comments:

Nor Suhada said...

cantiknya kete auf...kuning

Suhaida said...

Xcantik?cantik je..;) untung auf..aunty xde pn beli utk haykal..ruang takde..aunty dok umah flat ni..limited space..basikal yg opah bagi pn mcm kurang berfungsi.,huhu.comey auf..

AIN NAZRI said...

su : umah ain sama je kecik ngan umah su.. cuma umah ain xde perabot.. ada pon 1 jerk.. rak tv sbb nak letak tv besau tu.. kusi meja semua xde.. mmg di kosongkan tuk Auf.. kalau org dtg umah alamatnya mmg dok bersila je laa..

Suhaida said...

tula..su pun cam nyesal beli perabot..boleh tak??haha..tapi semua yg jenis kecik je..org datang duk bersila gak..=p