~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Friday, February 18, 2011

DOA - Part 1

arini nak citer pasal doa..
tajuk yang sgt umum..
bermain di kepala otak dari pagi tadi
apa yang berlegar2 ?

'betol ker yang aku doa sela nie?'
'apakah ini yang aku mintak?'
'cukup jelas ke permintaan aku?'
'akan ada ke kemudharatan ke atas doa ku?'

mesti korang terpikir mcm aku jugak kan..
dulu2 aku ingat lagik.. masa student2 kat U
aku selalu doa..'Ya Allah berikanlah jodoh aku yg terbaik'
saban hari berdoa.. lepas tu aku terpikir..

Allah mungkin dah berikan jodoh tu kat aku
cuma sbg manusia, kdg2 kita tak nampak dgn
pandangan mata kita.. ye laa.. mata kita ni
kdg2 memandang dgn nafsu bukan dgn akal..

sbb apa aku kata dgn nafsu..
amek cth kalu korg gi shoping
tgk tu nak beli.. tgk ni nak beli..
either shoping online ke.. kat shoping complek ke..
semua rasa nak borong.. bukan ke ikut nafsu tuh?

tapi cuba kalau kita memandang dgn akal..
mesti kita akan berfikir sebelom beli..
'eh bende nie aku dah ada.. cuma designnya lain sikit..
takkan aku nak beli lagik.. nnt nak letak mana.. membazir plak'
mesti hati akan berkata begitu..

sama juga dgn jodoh..
kdg2 kita nampak org depan mata..
tapi oleh kerana rupa paras ala2 tak menepati taste
kita cepat2 ignore... padahal hari2 kita mintak Allah berikan kita jodoh
bila Allah dah bagi.. kita bontang2 menolak..
jadi betol ker doa kita tuh?

just think... dari sudut benak hati aku...

No comments: