~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Wednesday, April 22, 2009

Pengertian

lama tak update blog nie..
last week 18-19 April me and Nazri attend kursus kawen..
kat JB sesambil balik JB tgk mama papa..
suka tgk mama papa interested citer pasal majlis..
makin mereka suka makin aku happy...
mungkin mende nie org susah nak paham..
especially adik aku yg jauh beribu batu..
dia kecik hati bila mama papa tak bg dia kawen diperantauan..
bagi dia mama papa tak memahami..
tapi bagi mama papa bukan itu maksudnya...
mama dan papa cuba menjadikan majlis aku sesempurna boleh..
bila adik aku nak kawen kat sana bukan didepan mata mereka..
mama papa sedey... tertanya2 dibenak hati mereka..
apa salah mereka sampaikan anak sendiri sanggup membelakangkan mereka..
adik aku satu2nya anak lelaki dalam keluarga..
adalah menjadi impian mama dan papa..
untuk buat majlis besar2an lebih dari majlis aku...
mmg itu hajat di hati mama papa..
tapi budak2 sekarang susah nak cakap...
semuanya nak dgr cakap mereka...
bukan ker semua mak bapak kat dunia nie mahukan yang sempurna buat anak2 mereka??
kdg2 anak2 nie tak paham apa maksud ibu bapa mereka..
hanya pikirkan untuk diri mereka aje..
kan elok kalau tunggu habes belajar..
dah balik kedua2nya di Malaysia..
sama2 cuba siapkan diri di sini..
masa tu nak kawen ke nak beranak ke..
sukatih laa..
nie belajar tak abes dah nak kawen..
dengan kerja tak ada..
hanya harapkan mak bapak..
apa guna semua ini???
fikir lah

3 comments:

insankhafii said...

salam..
nape ko tulis artikel pasal ni..kn aku dah tangguhkn pernikahan tu..klau aku xpkrkn mama n papa..dah lama aku truskn jgk..psl aku sygkn dorglah aku masih ikut ckp mama n papa.dorg tu lgi pntg dri nyawa aku..klau owg buat mama n papa..aku x kn maapkn dorg..sesape skali pun..bila aku baca artikel ko ni..aku sedih sgt..mcm aku ni x berguna..aku ni bknla baik mn pun..byk nyushkn smua owg..aku mntk maap dgn ko,mama n papa jika slama ni byk nyushkn fmly..aku pun terasa jgk bila aku call mama n papa ke..diaorg mcm nk x nk jek ckp dgn aku..aku sedih kak..dulu klau aku tepon diaorg mst bual lama² dgn dorg..mama tye kaba aku,sht ke mkn ke..tpi skrg tu smua xde,tepon pun xsampai 2 3 minit..kdg2 aku nangis igtkn dorg..aku klau tepon umh pun guna point tye mcmn ecah..sdgkn aku nk sgt ckp dgn mama pnjg2..dgr suara dorg dah ckup bg aku untuk ilangkn rasa sedih aku ni..aku thu mama n papa dah benci aku sbb byk nyushkn dorg..lgi2 nk exm ni..bila x dpt nk stdy n ngafal..aku tgk pic fmly kite ms raya dulu fmly kite amik gambo pkai seragam hijau..dpt ilgkn rindu n kesedihan aku

hati aku skrg x tenteram bila sorg2 yg aku berhajat nk jumpa smua pergi dgn sekelip mata tanpa aku sedari..xpe mgkn xde rezeki aku jmp dorg..Allah lebh sygkn mereka..smoga roh mereka dicucuri rahmat..amin..

makin hampir dgn tarikh pernikahan ko..hati aku makin sebak n sedih..ko la kakak aku satu²nye..aku xnk nyushkn fmly lgi especially ko..aku ada ke or xde ke..aku harap mjlis ko berjln lancar..klau bkn rezeki aku berada masa mjlis ko..aku x berkecil hati..aku phm..bkn ckit duit nk pkai utk kos aku blik mesia..majlis ko lgi..smua aku pkr kak..aku ni rindu sgt² dgn smua owg..mak sakit lg la aku risau..slalu aku berdoa smoga Allah pnjgkn umo mak,papa,mama n smua..bia aku dpt jumpa smua owg..mak pun dah mula ckp yg bukan²..aku dah nk exm lgi bape hari..aku perlukn kekuatan,perlukn semangatutk hadapi exm kali ni..ko doakn la aku ye..aku syg ko sgt² kak..

dr adikmu diperantaun
insankhafii

AIN-NAAZ said...

aku nk letak kat blog supaya setiap kali ko bukak blog aku ko akan ingat semuanya... mama ngan papa tak marahkan ko lagik.. ko jgn risau.. mungkin time ko call mama penat.. mama kan banyak keje luar sekrg... ko jgn pk yg bukan2.. insyaALLAH aku mesti dapat rezeki lebih untuk belikan ko tiket balik Msia.. aku akan berusaha.. ko jgn risau laa.. mesti buleh.. aku nak ko balik msia.. mintak maaf kat semua org.. especially org2 yang ko sayang.. ko belajar je betol2.. jgn pk yg bukan2.. asalkan ko lulus peksa itu dah memadai..

insankhafii said...

time kasih kak sbb phm aku..aku akn buat yg terbaik..aku berharap dan berdoa..allah bg aku kejayaan dgn asil usaha aku..slps tu aku bru tawakal pada allah..TQ kak..smoga rezeki ko melimpah luah...