~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Saturday, June 21, 2008

Ayat Ayat Cinta

Ayat ayat cinta... filem klasik lama yg di filemkan indonesia.. aku baru lepas tgk cerita tuh.. sedih..sedih yg amat... mungkin aku terlebih hayati atau aku yg terlalu emosi.. tapi cerita tu sgt sgt sgt sedih bg aku... pengorbanan besar seorg muslimah, seorg isteri terhadap lelaki yg dicintainya yg dikenali sbg suaminya.. apakah aku bisa menjadi seteguh itu?? hanya wanita yg betul2 cekal akan kekal semangat yg jitu..

bukan mudah untuk berkongsi kasih.. walau aku redha. insyaALLAH andai kata ia di takdirkan buat ku maka aku akan belajar untuk menerimanya..

aku tak tahu kenapa aku suka filem nie, sejak kali pertama dengar tajuknya... bagai ada sesuatu yg menarik.. dalam erti kata lain.. mmg aku puas hati dengan cerita nie. sgt terkesan di jiwa ku..

buat atok... aku hanya ingin mengucapkan.. "aku ingin menjadi yg halal bagi mu, yang akan kau kucup keningnya, yang akan kau hapus air matanya"

Ayat Ayat Cinta - Rossa

♥Desir pasir di padang tandus
♥Segersang pemikiran hati
♥Terkisah ku di antara
♥Cinta yang rumit

♥Bila keyakinan ku datang
♥Kasih bukan sekadar cinta
♥Pengorbanan cinta yang agung
♥Ku pertaruhkan

♥Maafkan bila ku tak sempurna
♥Cinta ini tak mungkin ku cegah
♥Ayat-ayat cinta bercerita
♥Cinta ku padamu

♥Bila bahagia mulai menyentuh

♥Seakan ku bisa hidup lebih lama
♥Namun harus ku tinggalkan cinta
♥Ketika ku bersujud

♥Bila keyakinanku datang
♥Kasih bukan sekadar cinta
♥Pengorbanan cinta yang agung
♥Ku pertaruhkan

♥Maafkan bila ku tak sempurna
♥Cinta ini tak mungkin ku cegah
♥Ayat-ayat cinta bercerita
♥Cinta ku padamu

♥Bila bahagia mulai menyentuh
♥Seakan ku bisa hidup lebih lama
♥Namun harus ku tinggalkan cinta
♥Ketika ku bersujud ♥Ketika ku bersujud

"antara cinta dengan perasaan untuk memiliki tidak sama". ia mempunyai definisi yg berbeza sgt. itu ayat terakhir maria dalam cerita ayat ayat cinta.. sedih..sedih bila aku hayati cerita nie.. rasa tersentap jantung.. air mata tak berhenti mengalir.. sedih..

"kamu mempercayai jodoh fahri?"
"iya.. semua org memiliki jodohnya masing2"
"senang ya kalau kita bisa bertemu jodoh yg diketemukan oleh ALLAH dari langit"
"Tidak Maria, cinta datang dari hati"
"InsyaALLAH, kamu akan mendapatkannya." hanya cepat atau lambat

4 comments:

Hibby said...

ain, adik aku kata pun best juga citer nieh.aku baru jer tgk sikit.. biller baca blog ko, macam best jert... very touching..
"Cinta n perasaan untuk memiliki adalah 2 perasaan yg berlainan"...
may be betul ungkapan tuh.. CInta tulus dari hati, perasaan untuk memiliki dtgnyer dr nafsu yg mungkin tidak akan kekal.. semoga kiter bertemu jodoh kiter n kekal bersama..

KEKASIH 'ATOK' said...

hibby..tu laa pasal.. aku nak cinta dan aku tak mahu perasaan + keinginan untuk memiliki... kalau aku rs nak memiliki dia pasti aku akan tamak kan.. huhuhu

filanastasia said...

ceq bacer sinopsis hang jek dah cancel tak nak nengok.. memula ader gak niat nak nengok.. skarang ni tak leh nengok citer sedey.. ader banjir panggung.. susah plak org² kat CS tuh nanti.. huhuh

KEKASIH 'ATOK' said...

ceh takde yer banjir... cuma lecak aja.. relax laaa... enjoy the movieeeeeee