~us~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Thursday, August 5, 2010

~Jika isteri menangis dihadapanmu, "Hargailah ia sebelum terlewat."~

**copy dari seseorang.. lupa plak link dia apa..

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi.

Jika kau memegang tangannya saat dia menangis,
dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu...

Jika kau membiarkannya pergi,
dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!
Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai suami2,
jika seorang isteri pernah menangis keranamu,
tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat
kau terperuk terlalu dalam .

Wahai suami2,
jika seorang isteri menangis keranamu,
tolong jangan menyia-nyiakannya...
Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu...
Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT
yang dirasakannya keranamu ?

Apakah keistimewaan perempuan ini?
Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..
TUTUR katanya merupakan KEBENARAN...
SENYUMANnya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya...
PELUKAN & CIUMANnya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya...

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..
Dia TERHARU, MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya...
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHANnya...
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN...
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..
TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI kerana 1 hal.
Bahawa "Betapa BERHARGAnya dia".
--------------------------------------------------------------------------------------------

aku suka entry nie... sgt suka.. terkenang suatu masa dulu...
aku juga pernah menangis dihadapan suamiku..
buat pertama kalinya... buat julung kalinya...
setelah 7 tahun perkenalan kami...
setelah beberapa bulan kami bergelar suami isteri...

itulah kali pertama aku mengalirkan airmataku
dihadapan insan yang aku sayangi..cintai..
dan kau suamiku.. tergamam.. terdiam..
aku tahu kau merasakan betapa
kau sedih dgn kesedihan ku...
betapa kau kecewa dengan kekecewaan ku..
dan kau meletakkan kesalahan itu kerana dirimu...

tapi percayalah cayang... sesungguhnya airmataku ketika itu
bukan kerana dirimu menyakitiku atau melukaiku..
tapi kerana org2 sekeliling mu yang melukai hatimu..
teman2 sekeliling mu yang memperlekehkan mu..
betapa aku benci dan marah terhadap mereka...

mereka lupa bahawa dulu hidop mereka susah..
lalu kau bangunkan mereka... tapi kini..
bila hidopmu sungkur ke tanah..
mereka tak menghulurkan tangan untuk menarik kau bangun kembali..
tapi mereka memberi kata2 yang membuatmu tertunduk...
kerana mereka yang kejam itulah aku menangis...

sejak itu aku tahu kamu cuba bangkit..
kamu cuba bangun demi isterimu ini.,..
kamu cuba menentang arus yang deras ini..
walau payah walau sakit kamu tetap teruskan...
dan kamu juga berjanji yang aku tidak akan menangis dihadapan mu..

cayang.. walaupun aku belom pernah merasai kesenangan
seperti yg kau pernah berikan pd kawan2 derhaka mu..
namun aku bahagia...sungguh bahagia dengan kasih sayang dan cinta mu itu..
kerana bagi ku hanya itu yang aku perlukan dalam hidup ini..
kesenangan dan kekayaan itu hanya singahan semata..
aku yakin.. masanya akan tiba untuk kita berdua cyg..
kita hanya perlu bersabar..
sesungguhnya hanya Allah yang mengetahui bila tiba masanya...

bila ku menangis.. kau gengam tangan ku..
kau dakap tubuhku.. kau bisikan kata2 semangat..
pada ketika itulah aku berjanji..
tidak akan menangis lagi dihadapan mu..
betapa aku rs berslah kerana membuatmu sedih
betapa aku tahu kamu menyayangiku sepenuh hati..
betapa aku tahu Allah akan makbulkan doa ku
walau 600 hari lagiiii

No comments: